Rotterdam: Streetphotography ‘Blaak’

BlaakBlaak BlaakBlaak BlaakBlaak Blaak Blaak Blaak Blaak Blaak Blaak BlaakBlaak BlaakBlaak BlaakBlaak BlaakBlaak Blaak BlaakBlaak Blaak Blaak Blaak Blaak Blaak BlaakBlaak Blaak BlaakBlaakBlaak Blaak Blaak Blaak Blaak Blaak

Zaterdagavond stapte ik rond 8 uur uit de trein en kreeg ik een berichtje binnen op m’n telefoon met ‘we zijn wat later!’ We zouden die avond met wat vrienden een drankje doen in de Oude Haven van Rotterdam. Zoals altijd vermaak ik me dan alvast met m’n camera en in dit geval kwam het goed uit omdat ik weer eens een streetphotography tourtje wilde maken door de stad.

In een poging m’n stiekeme fotografieskills te oefenen ben ik op pad gegaan in het Blaak district van R’dam. Dit kleurrijke stukje van de binnenstad leent zich perfect om gefotografeerd te worden bij avondlicht, tijdens het gouden uurtje.

Ik had het geluk dat er genoeg roering was rondom het plein van station Blaak in de vakantietijd. De terrassen zaten vol, treinladingen vol met dagjes mensen kwamen af en aan, er was een groep vrijgezelle mannen die gekke stunts uithaalden en er was een salsafestival aan de gang bij de St. Laurenskerk even verderop.

Daar ging ik op het geluid af en fotografeerde ik er in het Wilde Westen..
Totdat er een agent op me af kwam fietsen en me vertelde ‘dat ‘ie het best begreep dat ik foto’s maakte van de stad en haar festiviteiten, maar of ik alsjeblieft op wilde passen voor mensen die daar minder van gediend zijn’. Bedankt oom agent, voor de wijze woorden en vooral voor het benadrukken dat ik niet zo goed ben in stiekem fotograferen..
En ik maar denken dat ik onopvallend was ;)

Zes gemiste oproepen en een paar whatsappjes met ‘waar is Iris’ later keek ik op m’n telefoon en was het duidelijk tijd om richting de Oude Haven te lopen, langs de kubuswoningen die je in mijn vorige post over R’dam kunt vinden!

Iedereen druppelde de terrassen binnen en we hadden nog een gezellige avond, daar aan het water.

5 gedachtes over “Rotterdam: Streetphotography ‘Blaak’

  1. Nadine zegt:

    Blaak is zo leuk! Mijn beste vriendin woont daar samen met haar vriend in een bootje in de Oude Haven, het is echt een hele gezellige buurt :)

    Like

Geef een reactie

