Liebster Award nominatie!

Hé kijk nou ‘ns!

Binnen twee maanden tijd werd ik twee keer genomineerd door mijn mede bloggers Leonie en Nadine en dit is natuurlijk een hele eer!
Zij stelden mij enkele vragen over mij en mijn blog! Sommigen dubbelop, anderen had ik nog niet beantwoord dus daarom maak ik een compilatie van de 2x 11 vragen!

liebster award logo

De tag is ooit eens ontstaan om de kleine blogs onder de 200 volgers wat meer leven in te blazen en dat geeft mij weer een extra duwtje in m’n rug om er serieus mee om te gaan en me te realiseren dat ik het gewoon moet doen omdat ik het echt heel leuk vind. Anderen waarderen dit blijkbaar ook! Fijn idee toch? Nu is het soms heel lastig om na te gaan wanneer iemand minder dan 200 volgers heeft, want de Blog Lovin’ lovers zijn soms anders dan het aantal blogvolgers zelf :)

De Liebster Award kettingreactie gaat ongeveer zo: je linkt degene die jou heeft genomineerd in je blogpost, je deelt 11 feitjes over jezelf, je beantwoordt 11 vragen en je kiest 11 nieuwe bloggers waaraan je weer 11 vragen stelt. Ben benieuwd welke vragen ik voorgeschoteld krijg!

Ben je benieuwd naar de antwoorden op de vragen die Leonie en Nadine mij stelden?
Hold your horses ;) …Goed, daar komen ze!

1. Wat wil je bereiken met jouw blog?
Poeh, gelijk een lastige! Deze vraag was echt een kwestie van uitstellen, want natuurlijk heb ik hier over na gedacht zoals ik al vertelde, maar ook een beetje voor me uitgeschoven… Wanneer is een blog nu van meerwaarde in the great wide open wat the blogging internet betreft? Het allerliefste wil ik mijn liefde voor bloggen, sociale media, en natuurlijk mijn grootste hobby fotografie met jullie delen. Op dit moment gaat het puur om het delen van de foto’s en technische aspecten van het fotograferen van de leuke dingen die ik meemaak, de blogtips die mij hebben geholpen en voornamelijk het delen van mijn inspiratiebronnen tijdens mijn fotografie ontdekkingstochten! Ik zou mensen graag willen enthousiasmeren met mijn liefde voor fotografie.

2. Wat maakt jouw blog anders dan andere blogs?
Kijk, dit bedoel ik nu haha. Lastig! Ik denk dat mijn blog niet zoveel verschilt van andere blogs in de zin dat ik ook over mijn dagelijkse belevenissen, reizen en inspiratiebronnen blog met als hoofdmoot het delen van foto’s. Daar zit eigenlijk ook meteen het verschil. Ik deel niet alleen deze onderwerpen, maar meestal ook mijn camera instellingen en andere opvallendheden tijdens het maken van mijn foto’s.

3. Wat vindt jouw omgeving van jouw blog?
Eerlijk gezegd bestaat mijn blog al langer, zo’n half jaar nu. Ergens on the road dacht ik, waarom doe ik dit, waarom denk ik dat ik wat te bieden heb in blogland, want zo’n goede schrijfster ben ik ook weer niet! (ik ben goed in het downgraden van mijn werk haha).. dus daarom delete ik de content gewoon lekker weer maar liet ik de naam bestaan. Later bleek dat iemand in mijn directe omgeving me al láng gevonden had en het jammer vond dat ik niet meer blogde. Betrapt! Ik had echt geen idee! Ik voelde me ‘verraden’ haha en zij ook, omdat ik het niet gewoon gezegd had.. maarja, er heerst nog een beetje een taboe rond ‘bloggen’. Dusja, ik dacht deze keer niet denken maar doen en ben weer lekker begonnen! Met succes! Ik deel mijn links op mijn social media pagina’s en dan komt mijn directe omgeving er vanzelf wel achter. Af en toe laat ik me achteloos ontvallen dat ik een blog heb haha (Laf, ja! I know!). Tot nu alleen maar positieve reacties gehad though, dus dat is in ieder geval tof :)

4. Wat wil je nog veranderen aan jouw blog?
Content, content & content! Ik wil er lekker op los bloggen en een hoop redenen hebben om te delen, want dat betekent namelijk dat ik gelukkig word van de plaatjes die ik schiet.. Anders zou ik ze niet delen denk ik! Genoeg ideeën dus. Ik wil nog meer portretfotografieshoots met jullie delen én de lay-out verfraaien.

5. Lees je veel blogs van anderen?
Ja! Mijn favoriete blogs hebben me dan ook geïnspireerd om te fotograferen en later ook enthousiast te willen leren bloggen! (Denk aan de prachtige foto’s en hilarische verhalen van Aline van Paperboats, Evelien van Fotografille, Marit Hilarius’ tutorialblog en Shifra’s gezellige vlogs op A Cup Of Life)
In mijn blogpost op iederedagkoningsdag over mijn favoriete fotografieblogs vind je er nog meer!

6. Welke social media gebruik je bij jouw blog?

Instagram

Pinterest

Ik zit in verschillende facebookgroepen: Blog Society, Bloggerscafé, Bloggersmagazine, the Blogboard, De Bloggergroep. Echt heel leerzaam en gezellig!

7. Heb je tips voor andere bloggers?
Als je twijfelt, begin gewoon! Het is niet aan mij om anderen blogtips te geven vind ik, omdat ik juist veel leer van anderen :)

8. Zou je willen bloggen als fulltime baan?
Als ik er echt rijk van zou worden zou dat een volmondige ‘ja’ zijn, maar de hoeveelheid werk die erin gaat zitten wordt echt onderschat! Het lijkt mij ook dat je wereld kleiner wordt van werken achter je bureau thuis. Ik kom liever onder de mensen en denk dat ik dan ook veel productiever ben! Ik doe een opleiding schoolpsychologie en ik werk met kinderen die me iedere dag weer verrassen en verbazen. Dat zou ik niet willen missen!
Veel bloggen ‘ja!’, maar fulltime bloggen ‘nee!’

9. Wat wilde je vroeger worden? En is dat gelukt?
Haha met alle carrièrekansen die ik heb laten liggen was ik nu erg ervaren geweest op mijn 24e. Het begon met juf, waar ik nu zo ongeveer ook geëindigd ben haha. Ik loop nu op dit moment stage op een speciale basisschool waar ik veel met kinderen werk. Een hele tijd heb ik gedacht dat ik binnenhuis architecte wilde worden, zoals veel anderen die the Sims speelden haha. Die interesse heb ik van mijn opa! Altijd in de weer met meubels en ontwerpen! Ik hou het maar bij een interesse.. Op de middelbare school wilde ik graag in Parijs studeren en Franse les gaan geven, vooral omdat Mme de la Montagne (juist ja, mevrouw van den Berg) zo leuk les gaf. Van dit idee ben ik snel af gestapt overigens. Gelukkig maar. In de toekomst zie ik een carrière als eventfotografe wel zitten! Maar eerst maar even de veilige weg kiezen en mijn opleiding afmaken :)

10. Wat wil je over 5 jaar bereikt hebben?
Qua bloggen bedoel je? -geen reactie- Over 5 jaar wil ik terugkijken op alle mooie momenten die ik gedeeld heb in mijn blogposts en bedenken dat ik echt een leuke twenty-something tijd gehad heb! En hopelijk genieten jullie daar dan ook weer van!

11. Wie is jouw voorbeeld?
In de fotografie zijn dat absoluut deze fotografen! Ines Perkovic uit Kroatië , de Franse Maud Chalard en Théo Gosselin (zie ook mijn blogpost over de twee!), de Londense
Kitty Gallannaugh en de Duitse Nadia Meli die naar Amerika verhuisde vanwege haar succesvolle fotografiecarrière! :)

12. Waarom heb jij voor de huidige lay-out van je blog gekozen?
Ik wilde een rustig ogende blog met een duidelijke categoriebalk, zodat je je makkelijk door de shitload aan posts kunt navigeren. Hopelijk is dit gelukt!

13. Overheerst je blog je persoonlijke leven wel eens?
Nee, ik denk van niet. (Iris, dit klinkt niet erg overtuigend).. het werkt wel verslavend zeg ik eerlijk. Eigenlijk denk ik dat niet zozeer het bloggen mijn persoonlijke leven overheerst, maar mijn fotografisch oog ziet wel altijd álles. Helemaal als het lekker weer is dan baal ik dat ik binnen aan mijn scriptie moet gaan werken en ga ik liever met mijn camera op pad. Het bloggen kan ik rustig een tijdje stilleggen totdat ik weer eens wat te melden heb, maar fotograferen zit áltijd in mijn hoofd… waar ik ook ga! Het is gewoon veel te leuk.

14. Omschrijf jezelf eens in 5 woorden?
denker en een dromer tegelijk (tel ik als één woord, want lastig!),
crazy cat lady, beelddenker, zorgzaam en een eeuwige twijfelkont.
Okay dit waren geen 5 woorden, sorry!

15. Wat is jouw guilty pleasure?
The Sound of Music is echt absoluut een van mijn lievelingsfilms en ik schaam me er ook niet eens voor! De film geeft me een warm gevoel van binnen en wanneer het onweert hoop ik nog steeds dat Julie Andrews mijn kamer in komt wandelen en ‘These are a few of my favourite things’ komt zingen!

16. Welke quote omschrijft jou en de manier waarop jij in het leven staat?
”Het leven is mooi, maar je moet niet altijd de slingers op willen hangen” En daarmee bedoel ik eigenlijk te zeggen dat het ook niet erg is als je eens een off day hebt.. Accepteer je off days :) En stiekem heeft het ook een beetje te maken met motivatie.. Het is niet erg als je een dag hebt waar je niet aan tijd voor jezelf toekomt. Zolang er maar balans is, en daar ben je zelf verantwoordelijk voor.

17. Wat is je grootste angst?
Haaienfilms! Als klein kind heb ik ooit eens gedroomd dat mijn kamer een aquarium was vol haaien. Niet fijn.

18. Welk liedje heb je als laatste geluisterd op Spotify?
The Avener & Phoebe Killdeer – Fade Out Lines op het album ‘The Wanderings of the Avener’ met hele fijne mixjes.
Als ik deze muziek opzet krijg ik meteen zin in een roadtrip :)

19. Welke series volg je?
Als laatste zag ik de mini serie ‘the Missing’ met James Nesbitt. Hij speelt Tony, de Britse vader van een jongetje (Oliver) dat vermist raakt tijdens een vakantie in Frankrijk. Het verhaal lijkt erg op het verhaal van de vermiste Maddy in Portugal. De serie vertelt het verhaal vanuit de ogen van de ouders en hoe zij allebei op verschillende manieren met de verdwijning omgaan. Deze thriller is spannend om te volgen omdat je veel wisselingen hebt in tijd en er veel getuigen en verdachten bij komen kijken.
Echt een aanrader! En verder kijk ik vooral Scandinavische detectives..

20. Wat voor telefoon heb je?
Sinds begin 2015 ben ik heel blij met mijn Samsung S5. Werkt prima en eindelijk heb ik weer meer geheugen voor al m’n apps!

21. Hoeveel blogs volg je op Bloglovin’ ?
Poeh.. uhh, veel! Ik lees ze lang niet allemaal, maar ik vergeet altijd de blogs te ontvolgen die ik niet lees. Ook op facebook bekijk ik best veel blogs! Veelal fotografieblogs dus :)

22. Wat is de laatste Instagram foto die je online zette?
Haha dat is een foto van mijn twee katten die tijdens het eten naast mijn bord lagen haha. Eigenlijk mag dit helemaal niet, maar ergens is het ook wel gezellig. En altijd nog beter dan dat ze erin liggen toch? Dat gebeurt ook wel eens namelijk

Zo genoeg over mij!

Voor de genomineerde bloggers ben ik benieuwd naar jullie antwoorden op de volgende vragen!

1. Wat zou je doen als je vandaag 100 euro zou mogen opmaken?
2. Op welke karaktereigenschap van jezelf ben je trots?
3. Hoe ziet je ideale dag eruit?
4. Wat is de beste raad die je ooit hebt gehad?
5. Wat is jouw favoriete muziekinstrument?
6. Welke blogs lees je graag?
7. Wat is je allermooiste herinnering/belevenis?
8. Je mag vandaag nog op vakantie, waar ga je heen en wat ga je er doen?
9. Wat zijn je favoriete winkels/webshops?
10. Als je één ding mocht veranderen aan de maatschappij, wat zou het zijn?

Deze 5 blogs heb ik persoonlijk genomineerd, omdat ik ze inspirerend vind!
Succes met invullen!

Hannah – Zephyris
Emma – EmmaThings
LobkeLovali
Jeanine – Juf Jeenegen
Fleur – Missjoesten

6 gedachtes over “Liebster Award nominatie!

  1. Lobke - Lovali zegt:

    Oh, wat heb je dit leuk ingevuld! En oh, ‘The Missing’ ben ik momenteel ook aan het volgen! Ik zit nog aan de eerste aflevering maar ik ben al helemaal om! En ‘The Sound Of Music’ is ook mijn guilty pleasure, haha! Het blijft dan toch echt een goede film! Bedankt dat je mij nomineerde, erg lief seg! Ik ga deze vragen zeker beantwoorden! Veel liefs, Xx

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

