Ik hou van Holland: Woudrichem

Ik hou van Holland!

woudrichem

Misschien komt het omdat ik in de oudste stad van Holland woon, maar ik voel me meteen thuis in de buurt van oude grachtenpandjes en oude poezenvrouwtjes op een bankje voor een enkelglas raam vol met kleine glazen ruitjes en glas in lood.

15443618701_45d0340468_o

In Woudrichem (Noord-Brabant) vond ik zo’n authentiek dorpje. Inclusief een dijk met schapen met op de achtergrond draaiende molens en huizen met trapgeveltjes. Woudrichem spreek je trouwens uit als Woerkum in het Brabants dialect :)

woudrichem2

Samen met pap ging ik op stap (hé dat rijmt) in het oude vissersdorpje. We kwamen langs de hoofdstraat, de stadsmuur met uitzicht op slot Loevestein en het oude haventje waar nog steeds zeilschepen liggen. Dit zou prima in het filmdecor passen van de nieuwe Michiel de Ruyter film die ik vorige week zag.

woudrichem3

Geef een reactie

