Swan Market: lifestyle market in Rotterdam (van Nelle fabriek)

Hi everyone!

PicMonkey Collage2

Vandaag doe ik verslag van mijn bezoekje aan de Swan Market van afgelopen weekend. Afgelopen zondag was denk ik de drukst bezochte editie sinds de start van de Swan Market! Waarschijnlijk had dit alles te maken met de locatie aan de Delfshavense Schie in Rotterdam..

PicMonkey Collage 7

De van Nelle fabriek (1931) staat namelijk op de werelderfgoed lijst van UNESCO.
Dus ondanks het prachtige weer bezocht half Zuid-Holland deze fantastische binneneditie van de Swan Market! (Voorheen ben ik nogal eens verregend en verwaaid omdat het meestal buiten is, maar ach je moet wat over hebben voor vintage, handgemaakte hebbedingen én de allerlekkerste hamburgers, koffie of gewoon sushi van de meest hippe foodtrucks).

PicMonkey Collage5

Deze keer dus in de van Nelle fabriek. En het was er echt meaui!
De gezelligheid bij de Swan Market ligt denk ik aan de mix van bezoekers die op de markt floreren. Het is ook een beetje zien en gezien worden, want je ziet er de hipste art people rondlopen! Maar ook een mix tussen jong en oud, stelletjes en gezinnen met kinderen, het loopt door elkaar en dat maakt de markt hartstikke gezellig. Ik was met Lotte, Nick & Patrick, maar het was zo druk dat we elkaar zijn kwijtgeraakt halverwege en elkaar pas later weer terugvonden. Volgende keer (15 maart) is het alweer lente en kunnen we hopelijk buiten van de zon genieten tussen alle kraampjes door! De van Nelle fabriek is echt een hele bijzondere locatie geweest en hopelijk zie ik de rest van het gebouw met alle oude machinekamers ook nog ‘ns :)

PicMonkey Collage3

Tip: Neem wel een dikke portemonnee mee, want het is er niet goedkoop! :)

PicMonkey Collage swanmarket1 PicMonkey Collage8

Foto’s binnen in de van Nelle fabriek camera settings: Manual
sluitertijd constant 1/125
diafragma rond de f/2.0
verschillende ISO waarden met +2 belichting.
Voor alle foto’s is mijn nifty fifty 50mm f/1.8 lens gebruikt.

4 gedachtes over “Swan Market: lifestyle market in Rotterdam (van Nelle fabriek)

Geef een reactie

