Favoriete fotobewerkings apps for Android

Hi!

In deze blogpost zal ik de apps die ik regelmatig gebruik voor het bewerken van mijn foto’s voor mijn Instagram account uitlichten.


Afterlight
FB_IMG_14238444812851423844624265

Yay, na veel goede verhalen te hebben gehoord over de iPhone app Afterlight is hij nu ook tegen betaling (0,73 cent is te overzien toch?) te verkrijgen in de Android Google Play Store. Hier ben ik blij mee, want het werkt super simpel. Van frames tot filtertjes die minder afdoen aan de kwaliteit van je foto dan de standaard Instagram filters tot hele subtiele lightleaks… Je vindt er van alles!

Screenshot_2015-02-13-18-02-13Screenshot_2015-02-13-18-02-07


VSCO Cam
FB_IMG_1423844481285Processed with VSCOcam with f2 preset

Als je op zoek bent naar inspiratie vind je de VSCO cam app echt geweldig!
Bekijk de feed & grid online of in de app en je hebt instant inspiratie genoeg! Ook professionele fotografen gebruiken de filters en ik merk zelf dat het de app op Instagram veel gebruikt wordt. Ondertussen is er namelijk een hele community ontstaan onder de tag #vscocam en je vindt er de meest serene symmetrische plaatjes van landschappen en prachtige portretten. De filters C1 en F2 zijn bij mij favoriet, maar je kunt ook in de VSCO cam store enkele andere filters downloaden. Het grootste gedeelte van de filters zijn gratis, anderen krijg je tegen betaling.

   Screenshot_2015-02-13-17-32-26 Screenshot_2015-02-13-17-31-51


Instapic for Windows gebruik ik om vanaf mijn laptop foto’s in Instagram te laden zonder ze op mijn telefoon te hebben. Handig voor als je je DSLR gebruikt en ze rechtstreeks van je laptop op je Instagram wilt posten!


Met Pixlr kun je heel veel aanpassen op gebied van blur, scherpte, focal points, tekst en je kunt zelfs double exposures maken! Deze app werkt supermakkelijk en is de meest uitgebreide van dit rijtje apps. Je hebt zowel filters voor vintage effects als voor het verbeteren van de kwaliteit van je foto.

Screenshot_2015-02-14-10-52-04 Screenshot_2015-02-14-10-52-08


Instasize is vooral handig voor het croppen zonder dat je foto vierkant wordt én voor het toevoegen van tekst. Je kunt ook een achtergrondje achter je foto plaatsen met bijvoorbeeld een bloemenmotiefje of een kleur.

Screenshot_2015-02-14-10-47-17-1 Screenshot_2015-02-14-10-48-32-1


BlendPic gebruik ik zelf niet zoveel, maar het idee is wel leuk! Je upload je foto en er staan standaard achtergrondjes in waarmee je je foto kunt mixen. Je bepaalt zelf hoeveel % je foto doordrukt zoals op de foto hieronder.

Screenshot_2015-02-14-10-53-15 Screenshot_2015-02-14-10-54-15-1


Als je eenmaal door hebt hoe Snapseed werkt, kun je supersnel je foto bewerken!
En dan vooral de kwaliteit / helderheid / scherpte van je foto!

Screenshot_2015-02-14-10-44-17-1 Screenshot_2015-02-14-10-44-49-1


cropped-kroontjespatroon2.jpgTip!pijltje
En dan heb ik nog een trucje voor als je ervoor kiest om de met Instagram bewerkte foto’s apart op te slaan in een folder op je telefoon! …Je kunt namelijk tijdens de allerlaatste Instagram stap [dus voordat je hem definitief upload met het vinkje] kun je je foto annuleren.. dan komt ‘ie wel in je Instagram folder te staan op je telefoon, maar niet in je volgers’ newsfeed!

Easy does it!

Een gedachte over “Favoriete fotobewerkings apps for Android

Geef een reactie

